May 14, 2014

a wise word for a leader

Seseorang ketua tidak sepatutnya menahan anak buah sekiranya anak buah hendak pergi ke sesuatu tempat dimana anak buah merasakan ianya suatu career development.

Macam nilah yg aku rasa tatkala ini.  Hello I have been waited for almost 5 years. And now sebab ko xbleh cari orang ganti keje aku. So ko tahan aku dr aku teruskan career development aku?

Keje 5 tahun pun.. orang yang masuk keje setahun gaji sama ngan aku. So ko rasa aku patut demoralised or tak?

 Aku keje lg bijak dan laju berbanding orang yg ko bagi gaji lebih mahal dr aku pun. Aku buat keje aku mcm biasa or more.  So ko rasa aku patut demoralised or tak?

Aku buat keje setara keje ko sebagai bos kot. Tapi gaji aku? So ko rasa aku patut demoralised or tak?

Aku bukan orang local sini. Bila penantian itu sepatutnya berakhir. Tapi ko hold sebab ko xjumpa orang yg patut ganti aku. So ko rasa aku patut demoralised or tak?

Aku bukan jenis suka duduk diam dan I need travelling once in a month.  Tp ko hold suruh duduk ofis.? Oh please.. ko rasa aku patut demoralised or tak?

 Sorry andai aku kata. Aku boleh buat keje lebih bagus dr kebanyakkan lelaki kat sini. Tp sebab aku perempuan ko rasa aku patut duduk ofis je ke? Please ek...

Tak semua orang mampu jadi ketua aku. Tq.

No comments:

Post a Comment